O-ringen Borås etapp 2 (2015-07-20)
Kategori: Tävling
Karta/område: Givarp
Arrangör: O-ringen
Distans: 7,9 km (H35)
Sträcka: 11.88 km
Tid: 118:54
K1. Otäck, riktningsförändring direkt och ut i det gröna. Försökt hålla riktningen och hålla ögonen öppna. Såg blötsänkan och vände tillbaka upp och fick den. Pustade ut.

K2. Ville undvika det gröna (ser grått ut efter scanning) och komma in via den snäva vinkeln.

K3. Stor respekt för sluttningskontroll, tog högsta höjd.. men varför gick jag inte hela vägen till det gula? Studsade på stigen nedanför, vänder upp och ser en snubbe stämpla vid en brant men jag ser ingen skärm. Den täcktes elakt av en rotvälta.

K4. Vill använda stig väg men går ner i backen för tidigt och får klättra upp genom det gröna i onödan. Har bra koll när jag lämnat vägen, följer den första höjden, går över diket och upp till min brant. Får sedan bra häng till K5 men har även bra koll ända till vi går in i det gröna.

K6. Vill nå väg så fort som möjligt för att vara säker. Kämpar mig igenom det ljusgröna på väg uppför. Tror sedan jag hittat släpstig som ska ta mig till vägen men den ebbar ut och jag befinner mig mellan de bra passagerna av hygget. Har i alla fall bra koll ända upp till högsta höjd innan, passera precis förbi men ser mig och och får den.

K7. Sakta med tillräckligt god riktning.

K8. Bra koll, följde diket länge och blev förvånad när den satt så långt ner.

K9. Passerar en gul fläck och inser att jag är längre ner än vad jag tänkt mig. Lyckas ändå inte få mig upp genom träsket och ur det gröna. När jag väl kommer ut det är jag osäker på vart jag är. Ser en formation som skulle kunna passa men jag ser inte stenen som ska vara på toppen. Fortsätter, studsar mot det mörkgröna och upp igen, nu vid formationen och ser stenen och kommer rätt.

K10. Följer höjden och håller bra riktning.

K11. Efter blötsänkan går jag på höger om höjden och har koll på träsket. Noterar T och fortsätter upp på min höjd och får den ganska enkelt.

K12. Trött och värkande vänster vad vill jag inte göra annat än att tugga väg. Väl ute i storträsket håller jag en jämn och fin riktning men den är tyvärr fel och jag hamnar vid grannskärmen till K13. Vänder tillbaka i det upptrampade stråket och studsar på vägen innan jag kommer rätt. Det känns riktigt surt att bomma kontrolltagningen på en långsträcka, all tankemöda och löpkraft känns helt förgäves. Tappade några sköna placeringar här.

K13. Hade inga problem, passerade grannen till K13 och över den lilla åsen och såg den snart.

Gick under 2h idag, det blev mer löpning.
Visa kommentarer (0)

O-ringen Borås etapp 2 (2015-07-20)